Pele-mele z mého FCB


Pele-mele z mého FCB
Ten charakter estébáků v jeho (A.B.) funkci nebyl o nic horší, než byl charakter kteréhokoliv komunisty, od těch účelově vychytralých po slabochy, kteří neuměli říct „ne“. Rozdíl je pouze v tom, že těch komunistů bylo tolik, že jsme je měli mezi svými přáteli, někteří dokonce v rodině, a tak nám to nepřipadlo, že jsou to lidé málo charakterní. Nemám ale na mysli charakter těch komunistů, kteří v tu ideu opravdu věřili. Někdy si myslím, že tu hanu estébáků propagují komunisté, aby především sobě a taky svému okolí dali na vědomí, že mravně pokleslý byl někdo ještě více než oni. I prostí členové KSČ vlastně vyjadřovali podporu organizaci, která si pro svoje zastrašování využívala i StB.
Je opravdu těch cestovek a hotelů tak málo, že je nemůžeme na nějaký rok některé vyřadit z provozu. Vždyť některé lidi epidemie vyřazuje totálně.
Malý rozdíl je v tom, že Amíci (při bombardování Plzně) nevěděli, kdy bude konec války a Koněv dobře věděl, že už je po válce, když bombardoval. Byl asi hodně vzteklý, že do Prahy přijel taky až po skončení povstání a po skončení války. Jeho garda – KGB se uplatnila dobře i po válce. Válka, to není jen střílení a bombardování.
Jó. Sledovací metody IT nejsou jen kamery, mobily apod., ale i to EET. A bude trvat dlouho, než si na ty novoty zvyknou ti mladí, což teprve my dědkové.
Právo není o morálce, ale o konání dle zákonů. Zákony tvoří ti, které jsme si my i naši dědové sami zvolili. Zatracená demokracie. ??
Mám za to, že vnímáním cizích postojů nemůže nikomu uškodit, snad od toho vznikly hospody. ?? No, a takovou hospodou je i náš FCB. Vážím si diskutujících, kteří přinášení do diskuse argumenty a ne, jen výkřiky, tím hůř když jsou vulgární. My na FCB k závěrům nemusíme dojít, nikdo to po nás nechce.
Je mně taky bližší státní podpora těm, kteří ji budou potřebovat k rozvinutí svého podnikání, pokud se tak rozhodnou, a to i s odškodněním (bonusem) za protrpěný „hlad“, a ne těm, kteří si jen potřebují uchovat na úkor státu svůj životní standard i v epidemii, po jejímž oslabení ve svém konání nijak nepokročí.
Od samého začátku epidemie bylo známo těm, koho zajímala fakta, a ne dramatizace situace, že virus k smrti především dopomáhá, proto byla ta zvýšená péče starým a nemocným.
Chápu ty, kteří v komunismus uvěřili podobně, jako křesťané věří v Boha a nezlobím se na ně, jsem křesťan. Nedivím se, nářku těch, kterým ty iluse o společnosti vedené KSČ nevyšly. Ten řád se rozpadl pro jeho neschopnost, ne pro nějaké imperialistické napadení.
Čím línější a lhostejnější je společnost, tím četnější je volání po vůdci (totalitě), který tu pohodu společnosti zajistí. Což nejsou silné vzdechy po minulých časech, kdy mnohé z dnešních problémů nebyly a na nenáročný stav v diktatuře jsme si už zvykli? Vývoj je sice stále rychlejší, ale těch Mojžíšových 40 let nestačí, neboť věk generace se výrazně prodloužil.
Zdá se, že všichni si myslí, že v důsledku epidemie má padat na hubu jen stát a všichni ostatní mají zůstat v pohodě, jako by se jich krize ani netýkala. Hlavně ať můžeme všichni co nejpohodlněji prožít svoji dovolenou, o zachování běžného života ani nemluvě.
Rovnost před soudem si nejlépe posoudíte, když si uvědomíte, že záleží, jakého advokáta jsme si schopni zaplatit.
Dav nepřemýšlí, protože správnost svého konání opírá o to množství stejně konajících ve svém zmanipulovaném okolí. Nějak mně to připomíná podobnost s rozhodováním demokratickým.
Dav se v blahobytu nudí a jedinci potřebují projevit svoji osobnost. Nemají-li na víc, tak křičí a ničí.
Je těžké odhadnout, kde bychom byli bez Čalfy. Koloběžek na chodbách hradu by asi přibylo a nebyla by to jen symbolika té nepřipravené amatérské vlády. Havel asi jinou šanci neměl.
Komentátor nepotřebuje pravdivě informovat, komentátor potřebuje svoji zprávu dramatizovat, neboť jen tak láká čtenáře a tím přináší i zisk pro vydavatele.
Smutné je, když většinová společnost a politici vnímají rasismus jen jako odlišnost v barvě pleti a zcela opomíjí odlišnosti v letoře ras.
My lidé nejsme všichni stejní. Lišíme se věkem, zdravím, vzděláním, bohatstvím, politickou orientací a taky svým původem, což souvisí s rasou. Ta první vzpomenutá odlišení bereme i když hlásáme rovnost mezi lidmi. Tu rasovou odlišnost mnozí zneužívají, aby sebe povýšili. Ale nechovají se lidé podobně i v těch prvních nerasistických odlišeních? Což jsme nebojovali proti bohatým kapitalistům, což nesoupeří o pozice skupiny lišící se politickou orientací? Aktuální je rasistické téma, ale na domácí půdě jsme v jedné rase proti bohatým kapitalistům vytáhli do ulic dokonce se zbraní. Záměrně jsem téma rozšířil. Ve všech vzpomenutých kategoriích soudím jedince (snad ve shodě s Danem) především podle skutků, ne podle razítka, které dostanou na čelo. Soustředění jedinců do skupin tvořících dav je zcela jiné téma. Jen si připomeňme, jak hulvátsky se chovají např. na fotbale zcela vzdělaní a v soukromí slušní lidé.
Manipulace davem, to je základní politický um. V demokracii, kde mají všechny hlasy stejnou váhu, je to zvlášť patrné.

ZPĚT na Rozličné texty