Volební kampaň


Politici v tržní společnosti se poučili u obchodníků, takže dobře ví, jak účinná je reklama pro odbyt prodávaného zboží. Spolehlivě to funguje, i když oním zbožím jsou pouhé sliby – vějičky, na které mají naletět voliči.
Účinnost reklamy je závislá na určité vychytralosti jejího provedení; na jakémsi drobném podvůdku, kterým má být občan přesvědčen, že právě toto nabízené zboží nezbytně potřebuje. Při tom je zcela lhostejné, zda reklama slouží obchodníkovi nebo politikovi.
Nepojímejme nadcházející volby tržně. Dokažme si, že volby jsou výhradně projevem naší svobodné vůle, která není reklamou ovlivněná. Naše vůle ať je vzešlá především z naší dosavadní zcela reálné životní, resp. poltické zkušenosti. Aktuální korekcí však může být vyhodnocení právě té reklamy, resp. vyhodnocení množství peněz investovaných politickou stranou do volební agitace, realizované reklamou podobnou té obchodnické (billboardy).
Mějme tedy za varování a za důvod k opovržení pro takovou politickou stranou, která se presentuje převážně reklamou. Čím více billboardů má politická strana, tím více nedůvěry můžeme pojat v tu stranu v oprávněné obavě, že jí jde především jen o tu vějičku, na kterou máme naletět.

ZPĚT na Rozličné texty