Cestující prodejci zboží


V návaznosti na často publikované záludnosti při předváděcích prodejních akcích, mohu uvést vlastní zkušenost. Na jednu akci jsem byl totiž nedávno pozván do hotelu telefonem obvyklými řečmi o vylosování a výhrách. Podmínkou byla účast i manželky.
Na předvádění jsme přišli o něco později, ale mohli jsme se ještě připojit k několika dalším párům. Ty už měly rozdány poukazy na bezplatný pobyt v hotelu na Slovensku. To ale byla jen okrajová aktivita firmy, která nabízela především vybavení kuchyně. Vše co předváděl zručný demonstrátor, bylo sice hodně drahé, ale byly to produkty řádně identifikované české firmy, nebo produkty, které tato firma dováží. Přednosti nabízeného zboží byly prakticky předvedeny a lákadlem byla i třetinová sleva na objednané zboží. Nikdo nebyl v místnosti zadržován.
Smlouva na zakoupené zboží neměla žádná malá písmenka a to podstatné v ní bylo dokonce barevně odlišené. V závěru jsme třemi křížky vyplnili dotazník o míře spokojenosti s předváděním a anonymně jsme dotazník odevzdali. Překvapením mně bylo to, s jakou ochotou snad každá dvojice na tom listu dobrovolně připsala spojení na své přátele, jímž podobnou předváděčku taky doporučuje. Tak asi došlo i na moje číslo telefonu.
Doma jsem si prohlédl stránky té firmy na internetu a kromě postrádaného ceníku (je zjevně variabilní) mne nic nemilého nepřekvapilo. Už zbývá jen doufat, že dodané zboží se bude shodovat svými parametry s tím předváděným. Žádnou újmu jsem necítil. Draze jsem jen zaplatil za službu výrazně se lišící od činnosti nekvalifikovaných prodavačů v obchodních domech. Připlatil jsem si za péči o zákazníka podobně, jako např. v nemocnici si připlácíme za „nadstandard“.

ZPĚT na Rozličné texty